معرفی کالج های کانادا

تحصیل در کشور کانادا و اشتغال پس از تحصیل، یکی از روشهای اخذ اقامت این کشور می باشد. همچنین، سطح علمی بالای دانشگاه ها و کیفیت بالای زندگی در این کشور، باعث شده است که کانادا یکی از اصلیترین و پرطرفدارترین مقاصد دانش آموزان و دانشجویان برای در ادامه تحصیل در جهان باشد. تحصیل در کشور کانادا، متقاضیان زیادی در بین دانشجویان ایرانی نیز دارد. به همین دلیل، قصد داریم در ادامه به معرفی کالج های برتر کشور کانادا بپردازیم.

معرفی کالج های کانادا

          موسسه حقوقی بین المللی "کنتوس" توسط تیمی از وکلاء ، اساتید دانشگاه و متخصصان و فارغ التحصیلان ممتاز رشته های مختلف دانشگاهی و عموماً در دو مقطع ارشد و دکتری ، تاسیس و با هدف ارائه خدماتی رقابت ناپذیر در حوزه های متنوع حقوقی داخلی و بین الملل در حال فعالیت است و باسال ها تجربه و اطلاعات به روز در زمینه اخذ اقامت و پذیرش تحصیلی کشورهای مختلف از جمله کانادا، با بررسی شرایط شما  بهترین برنامه تحصیلی یا اقامتی برای اخذ اقامت یا پذیرش را به شما پیشنهاد می نمایند.                                                                              

کالج سنکا  (Seneca College)

کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی سنکا یک کالج دولتی است که در شهر بزرگ تورنتو، استان انتاریوی کانادا واقع‌شده است. این کالج که قدمت قدیمی دارد و در مجموع 10 پردیس در شهرهای تورنتو، پیتربورو و منطقه یورک دارد.

سنکا با بیش از 50 سال سابقه آموزش، یکی از کالج‌های پویا و فعال کانادا است. این مرکز علمی به دلیل تمرکز بر نیازهای بازار کار و ارایه رشته‌های آکادمیک متمرکز بر حرفه، استخدام اساتید مجرب و پرسنل متعهد و مهم‌تر از همه موفقیت فارغ‌التحصیلینش توانسته شهرت جهانی خوبی را کسب کند.

کالج سنکا دارای رویکرد دانشجو محوری است. در این کالج، آموزش چیزی فراتر از حضور در کلاس‌های درسی است. تا کنون هزاران دانشجو از این کالج دولتی فارغ‌التحصیل شده‌اند. بسیاری از متقاضیان تحصیل در مراکز آموزش عالی کانادا، کالج سنکا را به دلایل مختلف ازجمله کیفیت آموزش و شهریه مناسب به کالج‌های دیگر کانادا ترجیح داده و این مرکز علمی و پژوهشی را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

 کالج سنکا عضو کالج‌های انتاریو، انجمن کالج‌های کانادا، دیوان آموزش بین‌المللی کانادا، پلی‌تکنیک کانادا و اتاق بازرگانی کانادا است.

 

دانشکده های کالج سنکا


● دانشکده هنرهای کاربردی وعلوم بهداشت

● دانشکده علوم کاربردی و فناوری مهندسی

● دانشکده ارتباطات، هنر و طراحی

● دانشکده بازرگانی

● دانشکده آموزش و تعلیم پیوسته

● دانشکده هنر


 

کالج کانفدریشن  (Confederation College)

کالج کنفدراسیون ، کالج هنرهای کاربردی و فناوری است که با بودجۀ دولتی اداره می‌شود و در شهر تاندر بِی استان انتاریو قرار دارد.  پردیس‌هایی در مناطق درایدن، فورت فرانسیس، گرین استون، کنورا، ماراتن، سیو لوکوت، واوا و رِد ‌لِیک دارد. کالج کنفدراسیون کانادا، تنها کالج دولتی منطقۀ شمال‌غربی انتاریو و از‌جمله کالج‌های ارزان کانادا به‌شمار می‌رود و مساحت تقریبی‌اش 550هزار کیلومتر‌مربع برآورده شده است. کالج مذکور رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف دیپلم و گواهینامه و تحصیلات تکمیلی در قالب دوره‌های تمام‌وقت و پاره‌وقت و آنلاین (از راه دور) به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.


رشته های کالج کانفدریشن

● شامل اعتیاد و بهداشت روان، تکنسین مهندسی ساخت هواوفضا، اوتیسم و علوم رفتاری، کارآموزی تکنسین خدمات خودرو، هوانوردی (گرایش‌ مدیریت پرواز)، تکنسین هواپیمایی (گرایش‌ تعمیر و نگه‌داری هواپیما)، تجارت و کسب‌وکار (گرایش‌های مبانی تجارت، حسابداری، منابع انسانی و مدیریت بازرگانی)، تکنیک‌های نجاری و نوسازی، مراقبت از کودکان و جوانان، تکنسین مهندسی عمران، پرستاری، برنامه‌نویسی کامپیوتر، آشپزی، دندان‌پزشکی، کارگر پشتیبانی، بازاریابی دیجیتال و تجزیه‌و‌تحلیل بازاریابی، کارآموزی ساخت و نگه‌داری برق، فناوری مهندسی برق، تکنسین مهندسی الکترونیک، تکنسین جنگلداری، تکنسین محیط‌زیست، مهندسی تجارت و مدیریت ایمنی، دیپلم هنر و علوم عمومی، انفورماتیک سلامت، مسئول سوابق بهداشتی، کارآموزی تکنسین تجهیزات سنگین، مدیریت منابع انسانی، مسئول بخش بیمارستان، فناوری اطلاعات، کارآموزی برق صنعتی، فرایندهای تولید صنعتی، تکنسین مهندسی ابزار دقیق، مدیریت تجارت بین‌الملل، دستیار دفتر حقوقی، تکنسین کتابخانه و اطلاعات، تکنسین مهندسی مکانیک، دستیار آزمایشگاه پزشکی، دستیار مطب پزشکی، تکنسین مهندسی معدن، پرستار نفرولوژی، مددکار خدمات اجتماعی، کارآموزی تکنسین کامیون،‌ جوشکاری، بهداشت و ایمنی محل کار.



کالج نورثرن لایتز  (Northern Lights College)

کالج  نورثرن لایتز کانادا، یکی از موسسات آموزش عالی کانادا است که امکانات آموزشی را برای ساکنین شمالی بریتیش کلمبیا فراهم  می کند. این کالج در حال حاضر شامل 5 پردیس داوسون کریک ، فورت سنت جان، فورت نلسون، لیوان ریج ، Chetwynd و سه مرکز Atlin ، Dease Lake، Hudson’s Hopeمی باشد. پردیس اصلی در  داوسون کریک واقع شده است. این کالج قرارداد همکاری با دانشگاه شمالی بریتیش کلمبیا دارد و در سال 1975 تاسیس شده است.حدود 10000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند این کالج در رشته های تکنسین تعمیر و نگهداری توربین بادی ، هنرهای تجسمی، پرستاری ، دستیار مراقبت های بهداشتی و فناوری کسب و کار دوره های حرفه ای ارائه می کند.

دانشکده های کالج  نورثرن لایتز

● دانشکده Addie Dawe

● دانشکده Cindy Page

● دانشکده Holly Keutzer

● دانشکده Faisal Rashid

● دانشکده Megan Bedell


کالج کانادور  (Canadore College)

کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی کانادور، واقع در شهر نورث بی، انتاریوی کانادا،  در سال 1967 در قالب یکی از پردیس های کالج کامبرینِ تاسیس و در سال 1972 به یک کالج مستقل تبدیل شد.

کالج دولتی کانادور 4 پردیس در شهر نورث بی و یک پردیس دیگر در شهر پاری سوند (Parry Sound) انتاریو دارد. در این کالج، بیش از 75 رشته آکادمیک تمام‌وقت در مقاطع دیپلم، کارشناسی، دوره‌های graduate certificate  و کارورزی ارایه می‌گردد.

کالج کانادور هرسال حدود 6٬000 دانشجو را از سراسر دنیا پذیرش می‌کند. تاکنون بیش از 4200 دانشجو از این مرکز علمی فارغ‌التحصیل شدند. کالج کانادور در میان کالج‌های انتاریو دارای بالاترین درصد فارغ‌التحصیلی است. هرسال قریب 1000 دانشجو از این کالج فارغ‌التحصیل می‌شوند. کالج کانادور یکی از قدیمی‌ترین انجمن فارغ‌التحصیلان کالج‌های انتاریو به شمار می‌رود.

مرکز نوع آوری تولید محصولات پیشرفته ازجمله نرم‌افزار تصویربرداری پیشرفته و چاپگرهای سه‌بعدی در کالج کانادور می‌باشد. این کالج در سال 2018 موفق شد یک مرکز جدید سلامت و تندرستی را به ارزش 20 میلیون دلار افتتاح کند.

از اهداف عمده این کالج می‌توان به: موفقیت دانشجوها، برتری در رشته‌ها و خدمات ارایه شده، ارتباط با جامعه، پایداری، نوع آوری و کارآفرینی اشاره کرد.

کانادور تنها کالجِ انتاریو است که یک پردیس مشترک با دانشگاه نیپسینگ دارد. این کالج عضو انجمن ورزشی کالج‌ های کانادا، کالج‌ها و مؤسسات کانادا، دانشگاه‌های کانادا، دیوان آموزش عالی کانادا و مطبوعات دانشگاهی کانادا است.


دانشکده های کالج کانادور

● دانشکده تکنولوژی هوافضا و هوانوردی

● دانشکده بازرگانی و مدیریت

● دانشکده عدالت اجتماعی و مطالعات پلیس

● دانشکده هنرهای آشپزی

● دانشکده بیوتکنولوژی و مطالعات محیط زیست

● دانشکده  بهداشت، مراقبت های انسانی و سلامت

● دانشکده مطالعات بومی

● دانشکده  زبان، دسترسی (access) و مطالعات مقدماتی

● دانشکده رسانه، طراحی و هنرهای نمایشی

● دانشکده  ورزش و تفریح

● دانشکده  تکنولوژی و تجارت


برای ارزیابی رایگان شرایط خود توسط وکلا و مشاورین موسسه حقوقی بین المللی کنتوس لطفا اینجا کلیک کنید




کالج لویالیست  (Loyalist College)

کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی لویالیست که در سال 1967 تأسیس گردیده در شهر بِلویل Belleville، استان انتاریوی کانادا واقع شده است. این کالج دولتی در محیطی به مساحت 200 هکتار، در خلیج زیبای منطقه کوئینته  (Quinte) و دقیقاً بین شهرهای تورنتو، اتاوا و مونترال واقع شده است. موقعیت ممتاز کالج؛ نزدیکی آن به سواحل زیبا، امکان قایقرانی، ماهیگیری و پیاده روی در امتداد آبشارهای زیبا دریاچه انتاریو موجب جذب شمار زیادی از دانشجوها شده است.

در کالج لویالست بیش از 70 رشته آکادمیک به صورت تمام وقت، پاره وقت، آموزش از راه دور و آموزش پیوسته در دوره‌های دیپلم، کارشناسی،graduate certificate و ترانسفر آموزش داده می‌شود. لازم به ذکر است که علوم پرستاری تنها رشته کارشناسی این کالج است که فقط برای دانشجویان بومی ارائه می‌شود.

نسبت استاد به دانشجو در کالج لویالیست، 1 به 24 است. کوچکی کلاس‌ها این امکان را فراهم کرده تا اساتید با تک‌تک دانشجویان ارتباط برقرار کنند. رشد 14 درصدی جمعیت دانشجویی از سال 2017 تاکنون، جذب اساتید برجسته و مجرب و مهم‌تر از همه رضایت 96 درصدی دانشجوها از سیستم آموزشی، گویای پیشرفت روزافزون و موفقیت کالج لویالیست است. از امکانات تخصصی کالج لویالست می‌توان به مرکز رسانه دیجیتالی و  لابراتوار شبیه‌سازی انسان اشاره کرد.

کالج لویالیست متعهد شده علاوه برحمایت و ارتقاء توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه، به دانشجویان خود کمک کند تا شغل‌های مناسب و مرتبط با رشته‌های خود را پیدا کنند.

رشته های دبیرستان

● شامل فیلم‌سازی پیشرفته و تولید محتوای دیجیتال، طراحی خلاقانه انیمیشن و بازی‌سازی، تکنسین معماری، تکنسین خدمات خودرو، پرستاری، بیوتکنولوژی بیوتکنولوژی، فروش و بازاریابی تجاری، حسابداری و مدیریت بازرگانی، تکنیک‌های نجاری و نوسازی، تکنسین مهندسی شیمی، مراقبت از کودکان و جوانان، تکنسین مهندسی عمران، امنیت سایبری،کارگر خدمات توسعه، تکنسین مهندسی برق صنعتی، تکنسین مهندسی الکترومکانیک، مدیریت اضطرار و پاسخ به حوادث، تکنسین محیط‌زیست، زیبایی‌شناسی، تناسبِ‌اندام و ارتقای سلامت، فناوری مالی، علوم و هنرهای عمومی، مدیریت تجارت جهانی، تکنسین باغبانی، مدیریت منابع انسانی، روزنامه‌نگاری، منشی حقوقی، تکنسین مهندسی ساخت، ماساژدرمانی، تکنیک‌های مکانیکی، کاردرمانگر و دستیار فیزیوتراپیست، پیراپزشک، کارگر پشتیبانی شخصی، عکاسی خبری، پلیس، پرستاری کاربردی، آموزش آتش‌نشانی، مدیریت امنیت و حفاظت پروژه، مدیریت رویدادها، ایمنی دربرابر اشعه رادیو،   مددکار خدمات اجتماعی، مدیریت زنجیرۀ تأمین، تکنسین مهندسی نقشه‌برداری، تکنسین روش‌های جوش‌کاری و ساخت.

 رشته های تحصیلات تکمیلی

● شامل مراقبت از جمعیت‌های آسیب‌پذیر، امنیت سایبری، مدیریت اضطرار و واکنش به حوادث، مدیریت تجارت جهانی، مدیریت منابع انسانی، منشی قانون (دورۀ پیشرفته)، روابط‌عمومی (مدیریت رویدادها)، فروش و بازاریابی وسایل ورزش و سرگرمی، مدیریت زنجیرۀ تأمین (تدارکات جهانی) و مدیریت پروژه.


کالج دانشگاه هورن  (Huron University College)

کالج دانشگاه هورن در پنجم می سال 1863 توسط دو کشیش عضو کلیسای انگلیکان در شهر لندن، استان انتاریوی کانادا تأسیس و رسماً به ثبت رسید. این دانشگاه  در ابتدا در قالب دانشکده و با 13 دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود و در جون سال 2٬000 به کالج دانشگاه هورن تغییر نام یافت.

کالج دانشگاه هورن یکی از قدیمی‌ترین نهادهای وابسته به دانشگاه وسترن انتاریو است. قدمت این دانشگاه 15 سال بیشتر از دانشگاه وسترن است. عضویت در کالج دانشگاه هورن در حقیقت عضویت در یکی از قدیمی‌ترین جوامع دانشگاهی کانادا به شمار می‌آید. این دانشگاه در نیمه دوم قرن بیستم از الهیات به مرکز آموزش هنرهای لیبرال توسعه یافت.

دانشجوهای کالج دانشگاه هورن می‌توانند رشته‌های اصلی و تخصصی ارایه شده در این مرکز را با رشته‌های ارایه شده در دانشگاه‌های کینگز، برسیکا و وسترن ترکیب کنند. در واقع از آنجایی که در این دانشگاه امکانات نامحدودی برای ترکیب رشته‌ها وجود دارد این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های منحصربه فرد در کانادا شناخته شده است.

در کالج دانشگاه هورن حدود 60  رشته  آکادمیک در مقطع کارشناسی و تعداد محدودی از رشته‌های دیگر در مقطع کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت و پاره وقت ارایه می‌گردد. کوچکی کلاس‌ها، تعامل بیشتر دانشجویان با اساتید و همکلاسی‌ها، خدمات حمایتی یکپارچه‌ی دانشگاه، مشاوره‌ی آکادمیک و شخصی اساتید، ارتباط با شبکه فارغ التحصیلین دانشگاه برای دریافت مشاوره – کارآموزی و موقعیت‌های شغلی، فرصت‌های مشارکت با اساتید در تحقیق یا داوطلب بودن به عنوان دستیار تحقیق، دسترسی کامل به امکانات، کلوب‌ها و برنامه‌های دانشگاه وسترن از نقاط قوت و ویژگی‌های خاص این دانشگاه می‌باشد.

متوسط ظرفیت کلاس‌های کالج دانشگاه هورن 30 نفر و نسبت دانشجو به استاد 13 به 1 است. بیش از 100 دانشجوی بین‌المللی از بیش از 30  کشور مختلف در این دانشگاه گرد هم آمده و در کنار دانشجویان بومی مشغول به تحصیل هستند.

هدف عمده‌ی کالج دانشگاه هورن جذب متقاضیان شایسته و واجد شرایط و دستیابی به اهداف علمی خود است. اهداف این دانشگاه شامل:

▫️تعالی آموزش

▫️دستیابی به پیشرفت تحصیلی از طریق آموزش و تحقیق

▫️درک و تعامل بین‌المللی

▫️ ارایه آموزش گسترده و مفید برای به چالش کشیدن مهارت‌های فکری

▫️ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و رهبری در دانشجویان


دانشکده های کالج دانشگاه هورن


● دانشکده هنر و علوم اجتماعی

● دانشکده الهیات


کالج شریدان (Sheridan College)

موسسه تکنولوژی و آموزش پیشرفته شریدان که سابقاً به کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی شریدان معروف بوده و امروزه به اختصار کالج شریدان خوانده می‌شود یک موسسه دولتی پلی تکنیک است که در استان انتاریوی کانادا واقع شده است.

کالج شریدان که در سال 1967 تأسیس گردیده، میزبان حدود 24٬000 دانشجوی تمام وقت، 3٬852 دانشجوی پاره وقت، حدود 14٬000 دانشجوی تحصیلات حرفه‌ای و پیوسته، بیش از 6٬800 دانشجوی بین‌المللی و 3٬700 پرسنل تمام وقت و پاره‌وقت  است. تاکنون بیش از 175 هزار دانشجو از این مرکز علمی فارغ التحصیل شده‌اند. کالج شریدان 5 دانشکده و 3 پردیس در منطقه تورنتوی بزرگ دارد. پردیس اصلی این کالج در شهر اوکویل (اوک ویل) واقع شده است. در کالج شریدان بیش از 120 رشته آکادمیک در دوره‌های دیپلم، کارشناسی، کارورزی و  graduate certificate آموزش و ارایه می‌گردد.

از امکانات آموزشی و پژوهشی این کالج می‌توان به کتابخانه بزرگ و پیشرفته با بیش از 600 هزار منابع آموزشی (85% الکترونیکی)، مرکز کارآفرینی و چندین مراکز تحقیقاتی ازجمله مرکز نوع آوری موبایل و مرکز تکنولوژی و طراحی ساخت پیشرفته اشاره کرد.

یکی از اهداف عمده کالج شریدان، فراهم نمودن محیط‌های نوع آوری و خلاقیت جهت کشف راه‌های جدید تفکر و نوع اندیشی است. مشارکت کالج شریدان در 183 پروژه تحقیقاتی با حضور 2008 دانشجو، 126 پرسنل و اساتید و همچنین همکاری با 400 صنعت در طی سال 2018-2017 از  امتیازات و نقاط قوت کالج می‌باشد. طبق رنکینگ سالانه 50 کالج برتر تحقیقاتی کانادا که توسط Research Infosource Inc منتشر می‌شود، کالج شریدان در لیست 5 کالج برتر تحقیقاتی قرار دارد.


 دانشکده های کالج شریدان

● دانشکده بهداشت کاربردی و مطالعات جامعه

● دانشکده بازرگانی

● دانشکده تکنولوژی و علوم کاربردی

● دانشکده انیمیشن، هنر و طراحی

● دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماع


کالج هنر و طراحی انتاریو  (OCAD University)

کالج هنر و طراحی انتاریو که به اختصار دانشگاه OCAD نیز خوانده می‌شود در قلب شهر تورنتو، بزرگ‌ترین مرکز هنری، فرهنگی و بازرگانی کانادا، استان انتاریو، واقع شده است. این دانشگاه دولتی در سال 1876 در قالب دانشکده‌ی هنر در شهر تورنتو و توسط انجمن هنرمندان انتاریو تأسیس گردید و در سال 2002 رسماً به دانشگاه OCAD معروف شد.

کالج هنر و طراحی انتاریو از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مؤسسات آموزشی هنر و طراحی است که در مجاورت گالری هنری انتاریو و Grange Park قرار دارد. این کالج اولین دانشگاه در کانادا است که منحصراً به آموزش هنرمندان حرفه‌ای در زمینه‌ی هنرهای زیبا و بازرگانی اختصاص دارد.

امروزه در این کالج با به‌کارگیری رویکردهای جدید و تأکید بر همکاری، نوع آوری و ادغام تکنولوژی‌های نوظهور، رویکردهای یادگیری مبتنی بر تجربه اتخاذ شده است. کالج هنر و طراحی انتاریو امروز یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های هنر و طراحی در منطقه شمال آمریکا به حساب می‌آید.

دانشگاه OCAD دارای 3 دانشکده، 18 لابراتوار تحقیقاتی و تقریباً 700 پرسنل آکادمیک است. در این کالج 17 رشته در مقطع کارشناسی و 7 رشته در مقطع کارشناسی ارشد آموزش و ارائه می‌شوند. بیش از 4٬000 دانشجو در سطح کارشناسی و بیش از 250 دانشجو در سطح کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.  کالج هنر و طراحی انتاریو با 50- 40 درصد پذیرش موجب جذب شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی شده است.  حدود 300 دانشجوی بین‌المللی از بیش از 50 کشور دنیا در این دانشگاه گرد هم آمده و در کنار دانشجوهای بومی تحصیل می‌کنند.  در کالج هنر و طراحی انتاریو نسبت دانشجو (کارشناسی) به استاد 15 به 1  و نسبت دانشجویان مرد به زن 35% به 64% است.

این دانشگاه عضو: دانشگاه‌های کانادا (UC)، انجمن دانشکده‌های مستقل هنر و طراحی (AICAD)، شورای دانشگاه‌های انتاریو (COU) و انجمن ملی دانشکده‌های هنر و طراحی (NASAD) است.


 دانشکده های کالج هنر و طراحی انتاریو

● دانشکده هنر

● دانشکده طراحی

● دانشکده هنرهای لیبرال، علوم و مطالعات میان رشته‌ای


کالج دانشگاه بوث  (Booth University College)

کالج دانشگاه بوث با علامت اختصاری BUC یا Booth UC  واقع در شهر وینیپگ، استان مانیتوبای کانادا در سال 1٬982 تأسیس گردید. این دانشگاه در ابتدا با نام “کالج کاترین بوث”   فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود و درنهایت در ژوئن سال 2٬010 رسماً به نام فعلی خود یعنی ” کالج دانشگاه بوث” تغییر یافت.

کالج دانشگاه بوث با بیش از 150 سال قدمت متعهد شده است تا آموزش باکیفیت، مقرون‌به‌صرفه و هزینه‌ی تحصیلی خوبی را در اختیار دانشجوهای خود قرار دهد. افراد جویای کار می‌توانند از فرصت‌های کاری مختلف نظیر دستیار کتابخانه‌یا نماینده‌ی دانشجویی استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دانشگاه پردیس آن است. قرار گرفتن پردیس اصلی دانشگاه در مرکز شهر وینیپگ موجب شده دانشجویان به‌راحتی به‌تمامی امکانات این شهر دسترسی داشته باشند. باوجوداینکه پردیس کالج دانشگاه بوث کوچک و پر از بناهای تاریخی و مدرن است اما یک محیط کاملاً آرام و دل‌نشینی  برای تحصیل و مطالعه است. کالج دانشگاه بوث پذیرای  حدود 400 دانشجو و 16 پرسنل آکادمیک است. متوسط ظرفیت کلاس‌های این دانشگاه 20 نفر و نسبت استاد به دانشجو 1 به 10 است. کوچکی کلاس‌ها موجب شده تا دانشجویان بتوانند به‌راحتی با اساتید تعامل برقرار کرده و در آموزش خود پیشرفت کنند.

کالج دانشگاه بوث با تمرکز بر این اصل که برای تغییر دنیای امروز، دانشجویان باید با ادبیات، فلسفه، تاریخ، دین، هنرهای زیبا، علوم اجتماعی و فیزیکی آشنا شوند فعالیت آموزشی خود را دنبال می‌کند. در کالج دانشگاه بوث، دانشجوها آموزش می‌بینند که پیچیدگی‌های دنیای امروز را درک کنند، دانش و مهارت لازم برای مشارکت فعال در جامعه را کسب کرده و بدانند که چگونه ایمان به مسیح می‌تواند امید، عدالت اجتماعی و رحمت را در دنیای امروز به ارمغان آورد. دانشگاه با چنین رویکردی، دانشجوها را آماده می‌کند تا آموزه‌های خود را در حوزه‌ی تخصص بکار گیرند. هدف و شعار کالج دانشگاه بوث، آموزش برای دنیایی بهتر است.

این دانشگاه برای فراهم نمودن گزینه‌های آموزشی بیشتر با دانشگاه‌ها و سازمان‌های علمی دیگر در کانادا ازجمله دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه وینیپگ، دانشگاه سایمون فریزر و کالج دانشگاه Jerusalem  مشارکت و همکاری دارد.

از امکانات ویژه‌ی این دانشگاه می‌توان به کتابخانه‌ی پیشرفت آن اشاره کرد که در چند قدمی پردیس اصلی دانشگاه واقع‌شده و بیش از 55٬000 جلد کتاب چاپی و 115٬000 کتاب الکترونیکی در آن وجود دارد.


دانشکده های کالج دانشگاه بوث

● دانشکده بازرگانی

● دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی

● دانشکده خدمات اجتماعی

دانشگاه کالج نورث  (University College of the North)

دانشگاه کالج نورث کانادا با علامت اختصاری UCN واقع در استان مانیتوبای شمالی در سال 1966 تاسیس گردیده است. این دانشگاه تحت سیستم حکومتی 3 گانه متشکل از شورای حکومتی، شورای آموزش و شورای سالمندان فعالیت دارد. موسسه تحصیلات تکمیلی کالج نورث کانادا سالانه پذیرای تقریبا 1800 دانشجو و 400 پرسنل است. دانشگاه کالج نورث دارای 2 پردیس در شهرهای لوپه (the  (Pas و تامپسون است. پردیس لوپه که پردیس اصلی دانشگاه است در استان مانیتوبا و در 600 کیلومتری شمال وینیپگ و پردیس تامپسون در شهر تامپسون و 800 کیلومتری شمال وینیپگ قرار دارد. هر دو پردیس دارای امکانات آموزشی مدرن هستند.

طیف وسیعی از رشته های آکادمیک به صورت تمام وقت و پاره وقت در دانشکده های این دانشگاه آموزش و بیش از 40 مدرک، دیپلم و گواهی به دانشجویان ارایه می شود. برخی از رشته ها ازجمله پرستاری با مشارکت موسسات و مراکز دیگر آموزش داده می شوند.

دانشگاه کالج نورث دارای 5 دانشکده و یک مرکز مطالعات بومی و مرکز آموزش بزرگسالان است. این دانشگاه در 14 منطقه ی مختلف مانیتوبا دارای مراکز آموزشی و پژوهشی است. هدف و ماموریت عمده دانشگاه کالج نورث، آموزش بومیان و ساکنین منطقه مانیتوبای شمالی، احترام به  ارزش ها و عقاید بومیان و توسعه اجتماعی و اقتصادی ساکنین منطقه مانیتوبای شمالی و ارایه ی فرصت های کسب دانش و مهارت های لازم برای داشتن یک جامعه سالم فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی است.

کوچکی کلاسها، تعامل راحت دانشجوها با یکدیگر، شرکت تک تک دانشجویان در بحث های کلاسی و وجود فرصت های تمرین عملی از نقاط قوت دانشگاه کالج نورث کانادا است.

این دانشگاه عضو انجمن ورزشی دانشگاه‌های کانادا (CCAA) ، انجمن بین المللی دانشگاه ها (IAU)، دانشگاه ارکتیک ( UArctic ) و انجمن دانشگاه  های مشترک المنافع ( ACU ) است.


 دانشکده های دانشگاه کالج نورث

● دانشکده هنر و علوم

● دانشکده تجارت و تکنولوژی

● دانشکده بهداشت

● دانشکده آموزش

● دانشکده بازرگانی و علوم


کالج دانشگاهی دومینیکن  (Dominican University College)


کالج دانشگاهی دومینیکن با علامت اختصاری DUC که سابقاً به دانشگاه الهیات و فلسفه دومینیکن معروف بوده یک دانشگاه دوزبانه (انگلیسی – فرانسوی) کاتولیک رومی است که در سال 1900 در شهر اتاوا، استان انتاریوی کانادا تأسیس گردید. دانشگاه دومینیکن در سال هزار و نهصد و نه به عنوان مرکز آموزش عالی کانادا  به رسمیت شناخته شد. این دانشگاه علاوه بر شهر اتاوا در شهر مونترال نیز دارای پردیس است.

در دانشگاه دولتی دومینیکن رشته‌های دانشگاهی در حوزه‌های فلسفه، الهیات و اصول اخلاق در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آموزش و ارایه می‌گردد. کالج دانشگاهی دومینیکن کانادا از سال 1967 پذیرای متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌ی فلسفه و الهیات است.

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های دانشگاهی در پایتخت کانادا است و سابقه‌ی آموزشی آن به سال 1260 و اوایل دوره‌ی توسعه‌ی دانشگاه‌های اروپا بازمی‌گردد. در کالج دانشگاهی دومینیکن، دانشجوها با قرارگرفتن در یک محیط متفکرانه، مشارکت در بحث و گفتگوهای دوستانه و کسب تجربه‌ی آموزشی منحصربه‌فرد به یافتن حقایق تشویق می‌شوند تا بتوانند پتانسیل خود را به واقعیت تبدیل کرده و دنیا را تغییر دهند.


اهداف عمده‌ی این دانشگاه عبارتند از:

▫️ معرفی پایه و اساس فلسفه و الهیات

▫️ آموزش در یک محیط کاملاً دوزبانه

▫️معرفی قانون و اصول علمی و اخلاقی، فرهنگ‌ها و ادیان

کوچکی کلاسها، ارایه رشته‌های بورسیه و متدهای آموزش خلاقانه، بالا بودن میزان پذیرش (70-60 درصد) و استخدام اساتید مجرب و برجسته موجب جذب شمار زیادی از دانشجوها شده است. کالج دانشگاهی دومینیکن با بیش از 100 سال قدمت، سیاست خاصی در پذیرش دانشجویان دارد و آن‌ها را بر اساس سوابق دانشگاهی پیشینشان انتخاب می‌کند.

نزدیکی پردیس دانشگاه به مراکز گردشگری پایتخت ازجمله مرکز هنرهای ملی و گالری ملی اتاوا و بناهای تاریخی این شهر باعث شده دانشجویان بتوانند اوقات فراغت خود را با بازدید از مکانهایی دیدنی این شهر سپری کنند.

شایان ذکر است که در کالج دانشگاهی دومینیکن فرصت تحقیق و کار برای دانشجوها به راحتی مهیا است. برخی از دانشجویان در حین تحصیل در کتابخانه و برخی دیگر به عنوان دستیار در  حوزه‌ی تحقیق و تدریس مشغول به کار می‌شوند.

این دانشگاه عضو دانشگاه‌های کانادا (UC) و فدراسیون بین‌المللی دانشگاه های کاتولیک (IFCU) است و با دانشگاه های آکسفورد، برکلی در کالیفرنیا و دانشگاه وابسته به پاپ در رم “سنت توماس” ارتباط دارد. درحقیقت دانشجویان کالج دانشگاهی دومینیکن با تحصیل در این دانشگاه می‌توانند تجربه‌ی چند فرهنگی و چندزبانه‌ی غنی را کسب کنند.


 دانشکده های کالج دانشگاهی دومینیکن

● دانشکده فلسفه

● دانشکده الهیات

 


دانشگاه کالج سنت میشل  (University of St. Michael’s College)

دانشگاه کالج سنت میشل (دانشگاه سن میشل کالج) یکی از دانشکده‌های واقع در دانشگاه تورنتو است که در سال 1852 توسط دومین اسقف اعظم شهر تورنتو آرماند دی چاربونل تأسیس گردید. این دانشگاه کاتولیک رومی در شهر تورنتو، استان انتاریوی کانادا واقع‌شده است. درحالی‌که که دانشگاه خصوصی کالج سنت میشل با بیش از 4000 دانشجوی کارشناسی عمدتاً یک دانشگاه مقطع کارشناسی هنرهای آزاد و علوم محسوب می‌شود اما با دانشکده الهیات دانشگاه تورنتو در ارتباط است و تقریباً 14 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی را در این دانشکده آموزش می‌دهد. دانشکده الهیات دانشگاه کالج سنت میشل یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌های الهیات در منطقه‌ی آمریکای شمالی است.

دانشگاه کالج سنت میشل کانادا یکی از قدیمی‌ترین و متمایزترین دانشکده‌های  دانشگاه تورنتو است. تمرکز اصلی این دانشگاه، آموزش و تحقیق در حوزه‌های علوم انسانی و الهیات است. باوجوداینکه دانشگاه کالج سنت میشل با  دانشگاه تورنتو کاملاً متحد است اما به‌خودی‌خود یک دانشگاه مستقل است و دارای امکاناتی از قبیل کتابخانه‌ی مجهز به 280000 جلد کتاب، 1000 فیلم ویدئویی، 500 ژورنال، طیف وسیعی از مطالب آموزشی الکترونیکی، بیش از 100000 اثر تحقیقی، امکانات مسکن، دپارتمان آموزش پیوسته و طیف وسیعی از خدمات و فعالیت‌های دانشجویی است.

دانشجوهای دانشگاه کالج سنت میشل علاوه بر رشته‌های آکادمیک ارایه شده در این دانشگاه می‌توانند به تعداد زیادی از رشته‌ها و دوره‌های آموزشی در دانشگاه تورنتو نیز دسترسی کامل داشته باشند. کیفیت بالای آموزش رشته‌های مقطع کارشناسی در قلب بزرگ‌ترین دانشگاه تحقیقاتی کانادا، دانشگاه تورنتو، موجب جذب شمار زیادی از دانشجویان شده است.

 رشته های کارشناسی

● شامل مطالعات کتاب و رسانه، مطالعات سلتیک (celtic studies)، مسیحیت و فرهنگ (Christianity and culture)، مطالعات قرون‌وسطی، اصول پایه سال اول (first year foundations)

 رشته های کارشناسی ارشد

● شامل الهیات، آموزش مذهبی، مطالعات الهیات


کالج کمبرین  (Cambrian College)

کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی کمبرین (کام برین) در شهر سادبری بزرگ، استان انتاریوی کانادا واقع‌شده است. این کالج که در سال 1967 تأسیس گردیده در شهر سادبری، اسپانولا (Espanola)  و لیتل کارنت (Little Current)  پردیس دارد.

مشارکت کالج کمبرین با دانشکده‌ها، مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها در سطح محلی، ملی و بین‌المللی جهت فراهم نمودن فرصت‌های آموزشی بیشتر و به اشتراک‌گذاری متخصصین و منابع آموزشی از نقاط قوت  این کالج می‌باشد.

کالج کمبرین یکی از بزرگ‌ترین کالج‌ها در انتاریوی شمالی و یکی از 50 کالج برتر تحقیقاتی کانادا است. مشارکت دانشجویان کالج کامبرین در رقابت مهارت‌های تکنولوژی انتاریو، کسب جایزه ملی نقره از کالج‌ها و مؤسسات آموزشی کانادا برای برتری در آموزش بومی و کسب رتبه اول بین 182 کالج جهانی در جلب رضایت دانشجویان بین‌المللی یکی از افتخارت و امتیازات ویژه این کالج است.

 کالج کمبرین با پذیرش 4٬831 دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت و  1٬051 دانشجوی بین‌المللی از 29 کشور دنیا به‌عنوان یک جامعه‌ی آموزشی پویا در انتاریو شناخته‌شده است. در این کالج، نسبت دانشجو به استاد 22 به 1 است.


فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط موسسات آموزشی کانادایی (مانند کالج‌ها و دانشگاه‌ها) می توانند مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی را تا سه سال دریافت کنند. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاههای کانادا و نیز قصد کار دارید باید برای دانشگاهای اقدام کنید که DLI(تایید شده)  دارد. برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کالج های کانادا مقاله های بعدی را مطالعه کنید.


جهت دریافت ویزاهای مختلف برای سایر کشورها شرایط خود را توسط وکلاء و کارشناسان موسسه حقوقی "کنتوس" بصورت رایگان ارزیابی کنید.
شماره تماس:3162-051

1400/12/04

08:56

1500 کاراکتر باقی مانده است
مشاهده نظرات کاربران

کلیه حقوق این سامانه متعلق به موسسه حقوقی بین المللی کنتوس می باشد.

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6. چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7. "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس" محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و  "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ، حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ، به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری  اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز  موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی  ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند  قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند  ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب  سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش  هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر  موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر  اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن  صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6.  چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند  "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7.  "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را  ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند  موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی  سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و  پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به  اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات  صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر  اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های  انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی  کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم  است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط  لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار  نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی  ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه  مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند  متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل  دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس"  محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار  "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد  قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و   "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با  رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد  شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر  شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست  شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری  میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با  کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت  احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر  عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی  از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت  شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا  سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و  مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد  هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و  کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط  میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است  اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول  صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور  متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ،  به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و  "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و  ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل  یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار  "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه  ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و  جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان  را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی  شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر  گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و  کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه  اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر  مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در  صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما  در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .