ویژگی های یک رزومه حرفه ای

در این مقاله شما را با CV و ویژگی هایی که رعایت آنها به یک CV اعتبار میبخشد، آشنا خواهیم کرد.رزومه خوب شانس پذیرش ما در یک موقعیت شغلی و همچنین پذیرش تحصیلی را افزایش میدهد.
ویژگی های یک رزومه حرفه ای

چگونه رزومه موثر و حرفه ای بنویسیم؟




Curriculum Vitae که اغلب به صورت CV مخفف می شود، سندی است که متقاضیان کار از آن برای به بیان موفقیت های دانشگاهی، حرفه ای و شغلی خود استفاده می کنند و بیشتر در حوزه هایی که دانش یا تخصص خاص فرد مورد نیاز است، استفاده می شود. cv معمولاً طولانی تر از رزومه است و باید شامل اطلاعاتی باشد که استخدام کننده برای تأیید مهارت ها، تجربه ها و صلاحیت های آموزشی متقاضی نیاز دارد.

در بسیاری از کشورها، یک CV معمولاً اولین سندی است که یک کارفرمای آینده نگر هنگام غربالگری متقاضیان مصاحبه های شغلی، برنامه های بورسیه و درخواست های کمک هزینه ای  به آن نگاه می کند. در حال حاضر متقاضیان می توانند cv  و دیگر اسناد مورد نیاز را بسته به شرایط و آنچه کارفرما در تبلیغات شغلی بیان کرده است را  به صورت فیزیکی و یا فایل آن را به صورت الکترونیکی از طریق ایمیل، ارسال کنند.

 در واقع رزومه گویای تمامی دست آورد های شما میباشد اعم از سوابق تحصیلی کاری بین المللی و تجربیات شغلی. بنابراین هرچه خودتان را بهتر معرفی کنید، تصمیم‌گیری برای کارفرما راحت‌تر خواهد بود. رزومه باید طوری طراحی شود که تمام نقاط قوت کاری و تحصیلی شما مشخص باشد.به عبارت دیگر رزومه شما هر چه زیباتر باشد و جزئیات بیشتری از سوابق شغلی شما ارائه کند، تاثیرگذارتر خواهد بود و هر اندازه بتوانید خودتان را در رزومه‌تان بهتر معرفی کنید، احتمال انتخاب شما در بین صدها رزومه بیشتر می شود.

نوشتن رزومه حرفه‌ای کاری دشوار و زمانبر است. با این حال داشتن یک رزومه خوب، اولین قدم برای رسیدن به شغل رویایی است.

به طور خلاصه یک رزومه حرفه‌ای، رزومه‌ای است که در مدت زمان کوتاهی بتواند توجه کارفرما را به خود جلب کند و او را برای برقراری تماس با کارجو ترغیب کند.


رزومه‌ها به چهار گروه اصلی تقسیم می‌شوند؛

 دسته اول رزومه‌های زمانی(chronological) هستند که براساس تاریخچه زمانی سوابق شغلی و تحصیلی شما تهیه می‌شوند.

 دسته دوم رزومه‌های عملکردی  (Functional) هستند که مطابق مهارت‌ها و توانمندی‌های فرد تنظیم می‌شوند.

 دسته سوم رزومه‌های ترکیبی (Combination) هستند که در واقع ترکیبی از دو گروه رزومه‌های زمانی و عملکردی است.

دسته چهارم رزومه‌های هدفمند (Targeted) هستند؛ این رزومه‌ها براساس الزامات هر آگهی شغلی و متناسب با سابقه کار، توانایی و تحصیلات شما تهیه می‌شود. پیشنهاد ما  این است که متناسب با هر موقعیت شغلی از این قالب رزومه‌ها استفاده کنید. گرچه رزومه‌های ترکیبی و هدفمند اغلب کارایی بیشتری دارند و بهتر است هر دو شکل این رزومه‌ها را برای خودتان تهیه کنید.




برای اینکه یک رزومه حرفه ای  داشته باشیم باید به نکات زیادی توجه داشته باشیم:


1. اطلاعات شخصی

در ابتدای cv، اطلاعات شخصی شامل نام کامل ، جنسیت، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، وضعیت تاهل، و اطلاعات تماس خود را مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس ثبت شده و غیره را  بنویسید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، استفاده از عکس در رزومه به امری اختیاری تبدیل شده است. اگر در رزومه خود از عکس (رسمی)استفاده می‌کنید، عکس‌تان باید از شانه به بالا باشد و بهتر است در آن لبخند بزنید.


2.بیان سوابق تحصیلات

در حالت ایده آل اطلاعات تحصیلی باید شامل فهرستی از مدارکی که کسب کرده اید ، سال اخذ آنها و نام موسسه ای که از آن فارغ تحصیل شده اید در تمامی دوره های مدرسه، تحصیلات تکمیلی،  کالج و مقاطع بالاتر باشد. برخی از کارفرمایان همچنین ممکن است شما را ملزم به نشان دادن نمرات و جوایز کسب شده در سطوح مختلف تحصیلی کنند  . کارفرمایان از اطلاعات تحصیلی شما جهت بررسی اینکه  آیا صلاحیت های حرفه ای شما با الزامات شغلی و موقعیتی که درخواست کرده اید مطابقت دارد یا خیر استفاده میکنند.اگر مدارک دیگری نیز دارید بهتر است آن‌ها را نام ببرید.


3.بیان سوابق شغلی

این قسمت مهم ترین بخش یک رزومه حرفه ای است در این قسمت شما باید تمامی سوابق خودرا طوری شرح دهید که کارفرما توجهش جلب شود و به بیشتر به پتانسیل کاری شما پی ببرد. نکته هوشمندانه ای که در اغلب رزومه‌های شغلی هدفمند رعایت می‌شود این است که تا جای ممکن سوابق مرتبط با آگهی شغلی موردنظر را در رزومه تان پر رنگ کنید.در این قسمت شما ملزم هستید که تجربه های کاری اخیر خود را که مربوط به موقعیت شغلی مورد درخواست است، فهرست کنیدکه شامل نام کارفرما یا شرکت، سمت شغلی شما و مدت زمان اشتغالتان از جدیدترین شغل به قبل میباشد .


4. افتخارات و جوایز

اگر به شما هر گونه جایزه چه در سطح دانشگاهی و چه در طول اشتغال داده شده است، آنها را در اینجا لیست کنید. جوایز میتواند شامل جوایز دینی، مدارک افتخاری، جوایز ریاست جمهوری، گواهینامه ها یا جوایز حرفه ای باشد، یا جوایزی که توسط یک کارفرما برای پیشرفت و تعالی شما داده شده است.


5. بیان توانایی ها و مهارت ها:

بیان دقیق مهارت‌ها و توانمندی‌ها در یک سطر جداگانه، رزومه شما را حرفه‌ای تر می‌کند. وقتی از مهارت‌ها صحبت می‌کنیم منظور توانمندی‌های عمومی و فردی است که می‌تواند شامل مواردی همچون توانایی انجام کارها به صورت گروهی، فن بیان، مدیریت و رهبری، توانایی کنترل و نظارت، برنامه ریزی و سازماندهی، اصول نامه نگاری، مدیریت زمان و حتی تسلط به برنامه‌های رایانه ای و ابزار اینترنتی، ، اصول سخنرانی و ... باشد. هر سرگرمی و علاقه‌ای که به شغل مورد نظرتان مرتبط است را باید در رزومه خود قرار دهید. برای مثال اگر قصد دارید به عنوان یک کارشناسIT فعالیت کنید، بهتر است که از علاقه خود به برنامه نویسی بگویید و در صورتی که تجربه ای دارید در این خصوص ارائه دهید.


6. مقالات و فعالیت ها

اگر مقالات دانشگاهی دارید یا کنفرانسی را برگزار کرده اید، باید آنها را در این بخش فهرست کنید. شامل مقالاتی که شما تنها نوشته اید، و یا با افراد دیگر همکاری کرده اید. به یاد داشته باشید نام مقالات، سال انتشار، و نام نویسندگان مشترک، را ذکر کنید.


7. عضویت در سازمانهای حرفه ای

کارفرمای آینده ممکن است متقاضیانی را که عضو نهادهای حرفه ای خاص هستند را انتخاب کند. این بخش بیشتر در مورد مشاغلی مانند حسابداری، مهندسی، نقشه برداری، متخصص فناوری انرژی و غیره میباشد. لیست تمام سازمان ها و انجمن های حرفه ای که شما در ان عضو بوده اید را ذکر کنید.


8.دانش زبانی خودرا شرح دهید

در صورتی که به زبان دیگری غیر از زبان مادری مسلط هستید حتما این موضوع را در رزومه قید کنید. این موضوع مخصوصا زمانی که رزومه تان را برای پذیرش تحصیلی اقدام میکنید حائز اهمیت است.


9. ذکر دوره های آموزشی

علاوه بر اینکه سوابق تحصیلی خود را شرح میدهید ،دوره های آموزشی که در آن شرکت کرده اید را حتما ذکر کنید علی الخصوص دوره هایی که ذکر آنها برای موقیت تحصیلی  یا شغلی تان مفید و اثرگذار باشد.


10.به دنبال الگو و یا قالب مناسبی برای رزومه تان باشید

بهترین فرمت پیشنهادی برای رزومه PDF است. رزومه‌هایی با فرمت Word و سایر فرمت‌ها، در برخی سیستم‌ها به شکل به هم ریخته نمایش داده می‌شوند.رزومه خود را باید به شکلی تدوین کنید که برگ برنده‌های شما را به خوبی نشان دهد.



                                     برای ارزیابی رایگان شرایط خود، توسط وکلا و مشاورین کنتوس لطفا اینجا کلیک کنید




نکاتی که باید هنگام تهیه cv مدنظر داشته باشید:

1

- در نظر داشته باشید  cv  نه باید خیلی طولانی باشد و نه خیلی کوتاه. که این بستگی به تحصیلات و تجربه کاری شما در طول سال های گذشته دارد.  cv   به نسبت موقعیت های مختلف می تواند از یک تا دو صفحه تا 10 صفحه برای مشاعل بالاتر باشد.

2- هنگام نوشتن cv از فونتی استفاده کنید که خواندن آن آسان باشد و آن را در کل سند اعمال کنید. سبک های فونت توصیه شده شامل آریال، کالیبری، کامبریا و تایمز نیو رومن است. اندازه فونت باید بین 10 تا 12 باشد. سرفصل ها باید مشخص باشند تا آن ها را از اطلاعات دیگر متمایز کنند.

3- استفاده از دستور زبان و نگارش مناسب اهمیت زیادی دارد.. قبل از ارسال CV به کارفرما  آن را چندین بار بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که خطا و اشکالی نداشته باشد.

4- اطلاعات و سرتیتر های مهم را بولد کنید

5- اهداف شغلی و شخصی مرتبط با پوزیشن شغلی و تحصیلی تان را بنویسید.

6- حتما منابع و ماخذ شغل های پیشین ، مقالات و دست آورد هایتان را بنویسید.




جهت  نگارش رزومه ای حرفه  و دریافت ویزاهای مختلف برای سایر کشورها شرایط خود را توسط وکلاء و کارشناسان موسسه حقوقی "کنتوس"  بصورت رایگان ارزیابی کنید.
شماره تماس:3162-051


1400/10/24

ساعت 23:30

1500 کاراکتر باقی مانده است
مشاهده نظرات کاربران

کلیه حقوق این سامانه متعلق به موسسه حقوقی بین المللی کنتوس می باشد.

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6. چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7. "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس" محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و  "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ، حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ، به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری  اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز  موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی  ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند  قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند  ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب  سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش  هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر  موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر  اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن  صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6.  چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند  "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7.  "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را  ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند  موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی  سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و  پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به  اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات  صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر  اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های  انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی  کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم  است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط  لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار  نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی  ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه  مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند  متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل  دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس"  محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار  "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد  قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و   "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با  رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد  شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر  شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست  شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری  میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با  کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت  احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر  عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی  از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت  شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا  سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و  مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد  هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و  کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط  میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است  اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول  صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور  متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ،  به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و  "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و  ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل  یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار  "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه  ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و  جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان  را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی  شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر  گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و  کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه  اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر  مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در  صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما  در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .