مجوز تحصیلی چیست؟

مجوز تحصیلی، سندی است که به افرادی خارجی اجازه تحصیل در مراکز آموزشی تعیین شده در کانادا را می دهد. تقریبا تمامی متقاضیان از سایر کشورها، جهت تحصیل در کانادا نیاز به اخذ این مجوز دارند.

مجوز تحصیلی چیست؟


مجوز تحصیلی چیست؟

مجوز تحصیلی، سندی است که به افرادی خارجی اجازه تحصیل در مراکز آموزشی تعیین شده در کانادا را می دهد. تقریبا تمامی متقاضیان از سایر کشورها، جهت تحصیل در کانادا نیاز به اخذ این مجوز دارند. متقاضی باید پیش از سفر به کانادا درخواست مجوز تحصیلی خود را ارائه کرده باشد. نکته مهم این است که مجوز تحصیلی، ویزا نیست و با داشتن مجوز تحصیلی بدون ویزا امکان سفر به کانادا وجود ندارد.

بنابراین همزمان با پذیرش درخواست تحصیلی، جهت ورود به خاک کانادا برای شما ویزای توریستی صادر می شود. (برای صدور ویزای توریستی نیاز به درخواست جداگانه نیست و این ویزا به صورت خودکار برای متقاضی صادر می شود)

با مجوز تحصیلی چه مدت می توان در خاک کانادا اقامت داشت؟

مدت اعتبار مجوز تحصیلی معمولا برابر با طول دوره تحصیل متقاضی + 90 روز اضافه است. 90 روز اضافه برای آماده سازی فرد جهت خروج از کانادا و یا ارائه درخواست تمدید مجوز است.

  • در صورتی که نیاز به شرکت در دوره های پیش نیاز باشد

اگر مرکز تحصیلی از شما بخواهد پیش از پذیرش در برنامه اصلی، در دوره های آموزشی پیش نیاز شرکت کنید (پذیرش مشروط داشته باشید)، مدت اعتبار مجوز تحصیل شما برابر با طول این دوره ها + یک سال است. زمانی که در برنامه اصلی پذیرفته شدید، باید برای تمدید اقامت خود به عنوان محصل اقدام کنید.

  • در صورتی که دوره آموزشی شما پس از انقضای مجوز تحصیلی تکمیل شود

اگر شما نتوانید دوره آموزشی خود را پیش از انقضای مدت مجوز تحصیلی خود به اتمام برسانید، باید برای تمدید مجوز تحصیلی خود اقدام کنید. در صورت عدم تمدید مجوز تحصیل باید تحصیل خود را رها کرده و از خاک کانادا خارج شوید.

  • اگر تحصیل خود را پیش از انقضای مجوز تحصیلی تکمیل کنید

اگر شما دوره تحصیل خود را زودتر از انقاضی مجوز تحصیلی خود تکمیل کنید، بدون توجه به تاریخ درج شده بر روی مجوز تحصیلی، این مجوز تا 90 روز پس از تکمیل دور تحصیل شما اعتبار دارد. زمانی دوره تحصیل شما تکمیل شده محسوب می شود که این امر از جانب مرکز آموزشی شما از طریق اعطای مدرک یا دیپلم، ریز نمرات گواهینامه و ... اطلاع داده شود.

برای اینکه ثابت کنید موسسه آموزشی در چه تاریخی تکمیل دوره آموزشیتان را به شما اطلاع داده باید مدرکی ارائه دهید، یا اینکه تاریخی که مدرک، دیپلم و یا گواهینامه صادر شده توسط آموزشگاه دریافت کرده اید را اعلام کنید. اگر قادر به ارائه این مدرک نبودید، از تاریخ صدور درج شده بر روی مدرک استفاده می شود که این مورد با تاییدیه موسسه آموزشی انجام می شود.



چه کسانی می توانند مجوز تحصیلی دریافت کنند؟

متقاضیان در صورتی می توانند برای تحصیل به کانادا مسافرت کنند که:

  • به عنوان مسافر کاملا واکسینه شده تایید شوند.
  • (درصورتی که سن متقاضی زیر 18 سال باشد، الزامی به واکسینه کامل بودن نیست. در این صورت متقاضی باید در موسسات آموزشی تعیین شده ای که طرق مقابه با کووید 19 دارند تحصیل کند.)
  • در یکی از موسسات آموزشی تعیین شده (DLI)ثبت نام کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا اینجاکلیک کنید.
  • بتواند تمکن مالی خود را به گونه ای ثابت کند که :
  • امکان پرداخت شهریه را داشته باشد
  • بتواند هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده ای که با او به کانادا سفر میکنند را تامین کند.
  • بتواند هزینه سفر برگشت خود و اعضای خانواده ای که با او به کانادا سفر کرده اند را پرداخت کند.
  • قانون مدار باشد، سوابق مجرمانه ای نداشته باشد و بتواند گواهی عدم سوپیشینه از پلیس دریافت کند
  • در سلامت کامل باشد و در تست پزشکی (Medical Exam) شرکت کند.
  • بتواند به افسر اداره مهاجرت ثابت کند که پس از انقاضی مجوز تحصیل، کانادا را ترک خواهد کرد.

مسئولیت های متقاضی :

در حین تحصیل در کانادا شما باید:

  • پیشرفتی در راستای تکمیل دوره تحصیلی خود داشته باشید.
  • شرایط درج شده بر روی مجوز تحصیلی خود را رعایت کنید
  • در صورتی که نتوانید موارد پیش نیاز دوره را برآورده کنید، از تحصیل انصراف بدهید.

بسته به پرونده، ممکن است برای هر مجوز تحصیلی شرایط خاصی اعمال شود مانند:

  • اجازه کار در کشور کانادا (کار در داخل و یا خارج از محوطه دانشگاه)
  • اجازه سفر در داخل کشور کانادا
  • تاریخ دقیق ترک کشور کانادا
  • مکان تحصیل در کانادا (موسسه آموزشی درج شده بر روی مجوز تحصیلی)
  • شما نمی توانید در موسسه آموزشی دیگری بجز چیزی که بر روی مجوز شما درج شده تحصیل کنید.
  • نیاز به شرکت در تست پزشکی مهاجرتی

 


مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز تحصیلی :

  • نامه پذیرش
  • مدارک هویتی
  • مدارک حمایت مالی (تمکن و ...)

مدارک زیر ممکن است لازم باشد:

  • انگیزه نامه تحصیلی
  • مجوز پذیرش تحصیلی کبک
  • اظهارنامه سرپرست (برای افراد زیرسن قانونی)
  • سایر مدارک که ممکن است بسته به شرایط متقاضی متفاوت باشد


وکلا و مشاورین کنتوس، باسال ها تجربه و اطلاعات به روز در زمینه اخذ اقامت و پذیرش تحصیلی کشورهای مختلف از جمله کانادا، با بررسی شرایط شما  بهترین برنامه تحصیلی یا اقامتی برای اخذ اقامت یا پذیرش  را به شما پیشنهاد می نمایند.

برای ارزیابی رایگان شرایط خود توسط وکلا و مشاورین موسسه حقوقی بین المللی کنتوس لطفا اینجا کلیک کنید.

شماره تماس: 0513162

1400/12/08

09:07

1500 کاراکتر باقی مانده است
مشاهده نظرات کاربران

کلیه حقوق این سامانه متعلق به موسسه حقوقی بین المللی کنتوس می باشد.

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6. چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7. "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس" محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و  "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ، حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ، به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری  اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز  موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی  ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند  قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند  ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب  سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش  هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر  موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر  اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن  صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6.  چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند  "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7.  "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را  ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند  موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی  سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و  پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به  اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات  صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر  اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های  انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی  کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم  است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط  لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار  نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی  ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه  مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند  متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل  دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس"  محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار  "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد  قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و   "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با  رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد  شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر  شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست  شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری  میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با  کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت  احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر  عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی  از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت  شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا  سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و  مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد  هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و  کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط  میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است  اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول  صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور  متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ،  به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و  "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و  ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل  یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار  "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه  ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و  جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان  را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی  شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر  گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و  کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه  اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر  مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در  صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما  در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .