انواع کمک هزینه تحصیلی در کانادا

منظور از کمک هزینه تحصیلی، هر نوع وجهی است که به دانشجویان پرداخت می شود تا بتوانند کل یا بخشی از هزینه های شهریه، خوابگاه، تجهیزات مورد نیاز را تامین نماید.

انواع کمک هزینه تحصیلی در کانادا

فهرست مطالب

انواع کمک هزینه تحصیلی در کانادا

انواع بورسیه

شرایط لازم برای اخذ بورس تحصیلی

مقاله های ISI چه نقشی در اخذ پذیرش  تحصیلی دارد؟



انواع کمک هزینه تحصیلی در کانادا



یکی از دغدغه های دانشجویان  بین المللی تامین مخارج تحصیل  و مخارج زندگی در کشور مبدا است در این  مقاله انواع کمک هزینه های تحصیلی با جزئیات دقیق بررسی میشود تا متقاضیان  تحصیلی درک بهتری از کمک هزینه های تحصیلی از کشور کانادا داشته باشند.


کمک هزینه های تحصیلی در کانادا را میتوان به انواع زیر تقسیم کرد:

  • Scholarship بورسیه تحصیلی
  • Entrance scholarships  بورسیه تحصیلی ورودیهای جدید
  •  Grantsاهدا واعطا
  • Student loans وام های دانشجویی
  • Graduate level awards پاداش های تحصیلی
  • Bursaries بورسیه


Scholarship بورسیه تحصیلی


کمک هزینه های فوق، به همه دانشجویان تعلق نمیگیرد. مثلا وام دانشجویی، فقط مختص کسی است که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.


مبلغ اسکالرشیپ ها چقدر است؟

اسکالرشیب کمک مالی بلاعوضی است که برای ادامه تحصیل به متقاضیان داده میشود.

مبلغ اسکالرشیپ ها بسیار متغیر است و می تواند از صد دلار تا ده ها هزار دلار باشد.

مثلا اسکالرشیپ تحت عنوان لوران اواردز توسط بنیاد مرین اعطا میشود 75 هزار دلار برای 4سال تحصیل است. اما بطور میانگین و معمول بن هزار تا پنج هزار دلاردر سال است.


اسکالرشیب ها بر مبنای معیار های مختلفی به متقاضیان تعلق میگیرد و از آنجا که هر اسکالرشیپ، از جانب یک فرد یا مووسسه اهدا میشود معیار های اعطای اسکارشیپ نیز توسط همان موسسه یا شخص تعیین میشود.

بعضی از دانشگاهها برای اعطای اسکالرشیپ شرایط خاصی را تعیین میکنند به عنوان مثال دانشگاه   ST.Thomas  به دانشجویانی بورسیه میدهد که مقالات بین المللی داشته باشند و موضوع مقالاتشان جدید و خلاقانه باشد.



 Grantsاهدا و بخشش

دانشجویانی که معیارهای خاصی داشته باشند، میتوانند صلاحیت دریافت هدیه تحصیلی را داشته باشند. گرنت از جانب دولت کانادا اهدا میشود و بلاعوض است.معمولا کسانی صلاحیت دریافت گرنت را دارند که شرایط خاصی داشته باشند.مثلا دارای معلولیت باشند یا نیاز مبرم مالی داشته باشند .در عین تحصیل داری فرزند باشند، یا به زنانی تعلق میگیرد درمقطع دکتری تحصیل میکنند.

گرنت هایی که دولت کانادا به دانشجویان واجد شرایط اعطا میکند، معمولا بین دوهزار تا هشت هزار دلار در سال است و مبلغ دقیقش به نیاز دانشجو و شرایط و صلاحیت های او بستگی دارد.گرنت، بلاعوض است اما اگر دانشجویی نتواند دوره ی تحصیلی خود را به اتمام برساند، یا اگر از دانشگاه به هر دلیلی اخراج شود، یا ترک تحصیل کند، باید تمام مبلغ گرنت را به دولت بازگرداند.



Student loans وام های دانشجویی

یکی از گزینه های دولت کانادا برای اعطای کمک مالی به دانشجویان، ارائه وام های دانشجویی کم بهره است.

معمولا 60 درصد از مبلغ هر وام دانشجویی مستقیما توسط دولتتامین میشود و 40 درصد دیگر آن، توسط سازمان های مختلف پداخت میشود.

حسن وام های دانشجویی آن است که هر دانشجو میتواند به شرط آن که توان بازپرداخت داشته باشد، همزمان از چند موسسه وام دانشجویی دریافت کند.همزمان از چند موسسه وام دانشجویی دریافت کند.

یکی از معایب وام دانشجویی ان است که این وام ها فقط به کسانی تعلق میگیرد که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند.دانشجویان خارجی نیز میتوانند وام های دانشجویی را دریافت کنند و دانشجویا خارجی تمام وقت یا پاره وقت هر دو دسته میتوانند برای وام تحصیلی درخواست کنند.


Graduate level awards پاداش های تحصیلی

 یکی دیگر از کمک های مالی برای دانشجویان، پاداش های فارغ التحصیلی است.این نوع کمک هزینه، به دانشجویانی تعلق میگیرد که طبق تاییدیه استاد راهنمای خود، بدون دریافت کمک هزینه، قادر به اتمام تحصیلات خود نیستند. دریافت این کمک هزینه، بسیار رقابتی و سخت است.

مبلغ این کمک هزینه معمولا بین 5هزار تا 30 هزار دلار است.


Entrance scholarships  بورسیه تحصیلی ورودیهای جدید

این اسکالرشیپ ها اساسا ویژه دانشجویان جدید الورود است که مستقیما از دبیرستان، وارد کالج یا دانشگاه میشوند. مبلغ این اسکالرشیپ ها معمولا بین 2هزار تا 10 هزار دلار است و معمولا به کسانی تعلق کیگیرد که از دبیرستان های خود کانادا فارغ التحصیل شده باشند و معدل کل دوره دبیرستانشان بالای 90( از 100) باشد.


Bursaries بورسیه

نوعی پاداش مالی است که به عنوان کمک هزینه تحصیل، از جانب موسسات غیردولتی به دانشجویان اعطا می شود. هدف بورسیه های تحصیلی، کمک به پیشرفت تحصیلی دانشجویان است.

کسانی صلاحیت دریافت بورسیه را دارند که اولا نیاز مالی شان به اثبات رسیده باشد، و ثانیا بدون بورسیه قادر به ادامه تحصیل نباشند.

مبلغی که به عنوان بورسیه پرداخت میشود از اسکالرشیپ کمتر است .

مبلغ بورسیه کمتر از 1000 دلار در سال است.


انواع بورسیه

  • بورس Full Fund: برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان به طور کامل بورس تحصیلی می‌دهند و تمام هزینه‌های دانشجو را برای استفاده از امکانات رفاهی و زندگی در کشور مقصد می‌پردازند که این نوع بورس را Full Fund می‌نامند؛ این نوع بورسیه تحصیلی برای کشف استعدادها و کمک به رشد علمی افراد مستعد است که توسط دانشگاه‌های بین‌المللی بزرگ و مشهور جهان ارائه می‌شود. همچنین اغلب این دانشگاه‌ها امکان ادامه پروژه‌های تحقیقاتی و علمی را پس از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند.
  • بورس Partial Fund: برخی از دانشگاه‌ها فقط بخشی از هزینه‌های تحصیل (معمولا 50 درصد) را بر عهده می‌گیرند و مابقی را دانشجو باید پرداخت کند. به این نوع بورس Parital Fundمی‌گویند.
  • برخی از دانشگاه‌ها کمک هزینه تحصیلی را در قبال انجام دادن فعالیتی به دانشجو می‌دهند؛ یعنی کنار تحصیل شرط انجام دادن فعالیتی جانبی را برای دانشجو می‌گذارند که اگر دانشجو آن فعالیت را انجام ندهد، هزینه‌ای به او پرداخت نخواهد شد یا مثلا شرط نمره درسی و جایزه می‌گذارند. از جمله فعالیت‌هایی که دانشگاه‌ها برای دانشجویان در نظر می‌گیرند عبارت‌اند از:
  1. دستیار تدریس یا TA(teacher assistant ship) 
  2.  دستیار پژوهش یا RA (research assistance) 
  3.  کارآموزی (apprentice)، بورسیه‌های تشویقی

 

شرایط لازم برای اخذ بورس تحصیلی


برای گرفتن بورس تحصیلی داشتن برخی شرایط عمومی لازم است و در گزینش افراد از سوی دانشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است که عبارت‌اند از:

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های معتبر 
  • داشتن معدل  GPAخوب تحصیلی (بالای 17) 
  • داشتن مدرک زبان معتبر با نمره خوب (نمره بالای 7 آیلتس یا نمره بالای 100 تافل و یا نمره بالاتر از میمینم نمره لازم دپارتمان مربوطه)
  • داشتن مقاله ISI یا طرح‌های پژوهشی (حداقل دو مقاله)
  • ثبت اختراع یا طرح صنعتی در صورتی که رشته شما فنی باشد
  • داشتن توصیه‌نامه (recommendation letter) از اساتید مخصوص دروسی که نمره بالا از آنها کسب شده است
  • ارتباط برقرار کردن و تعامل با یک یا چند استاد و مکاتبه با آن‌ها: شما میتوانید رشته ایکه قصد ادامه تحصیل در آن را دارید دردپارتمان مربوطه جستجو کنید و مقالات و علائق آنها را بیابید سپس در ایمیل پل ارتباطی بین مقالات خود و علائق و مقالات استاد برقرار کنید تا نظر ایشان را جلب کنید.
  • شرکت در دوره‌ها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی که نشان‌دهنده علاقه داوطلب به رشته درخواستی اوست.
  • سن داوطلب که هر چه سن داوطلب کمتر باشد، بهتر است، اما معمولا برای مقطع کارشناسی ارشد 24 سال و برای دوره دکتری 30 سال مناسب‌تر است.اگر گپ تحصیلی دارید نگران این موضوع نباشید میتوانید با سابقه کار مرتبط و اینکه در این سالها مشغول اخذ مدرک زبان بود گپ تحصیلی خود را جبران نمایید.


برای ارزیابی شرایط خود توسط وکلا و مشاورین کنتوس لطفا اینجا کلیک کنید



مقاله های ISI چه نقشی در اخذ پذیرش  تحصیلی دارد؟


متقاضی که در رزومه خود مقاله های بین المللی همچون ISI دارد،بیانگر مهارتهای آکادمیک و فعالیتهای پژوهشی خود در حین تحصیل یا بعد از آن را دارد.

 معتبر بودن منبع چاپ مقاله، نشان از تلاش زیاد و باانگیزه بودن دانشجو  در رشته تخصصی خود دارد و این مسئله را به مدیران و مسئولان پذیرش دانشگاه  های معتبر گوشزد می کند که می توانند بر روی دانش و تخصص و تلاش این شخص  حساب کنند.

سعی کنید مقالات خود را در نشریاتی به چاپ برسانید که موضوع مجلات مرتبط با حوزه مقاله شما باشد به عنوان مثال اگر موضوع مقاله شما درباره مدیریت و حوزه علوم انسانی است در مجلاتی که موضوع غیر مرتبط مانند علوم زیستی را دارند به چاپ نرسانید زیرا ممکن است  کم اهمیت بودن موضوع مقاله شما  را برای استاد مورد نظر یا کمیته پذیرش اذعان کند و تاثیر منفی ای برای پذیرش شما داشته باشد.

قبل از نگارش مقاله حتما بررسی کنید که موضوع مقاله شما پر تکرار نباشد .برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید میتوانید از طریق google scholar مقالات انگلیسی یا فارسی ک میخواهید را با رفرنس های مرتبط جستجو کنید.


برای اخذ انواع کمک هزینه های تحصیلی ، ثبت ، نگارش مقاله ISI ، اخذ ویزا و اقامت کشورهای مختلف با تیم رقابت ناپذیر وکلای کنتوس در تماس باشید.

051-3162


1400/12/04

08:29

1500 کاراکتر باقی مانده است
مشاهده نظرات کاربران

کلیه حقوق این سامانه متعلق به موسسه حقوقی بین المللی کنتوس می باشد.

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6. چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7. "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس" محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و  "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ، حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ، به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .

کلیه اصول و فرآیندهای مختلف "کنتوس" منطبق با قوانین جمهوری  اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک است و برهمین اساس کابران محترم نیز  موظف به رعایت قوانین سایت میباشند. متناسب با تغییر در قوانین رایج حکومتی  ، قوانین این وبسایت نیز تغییر خواهد کرد و کاربران عزیز موظف هستند  قوانین جدید را در این بخش مطالعه نموده و به آن آگاهی کامل داشته باشند  ،عدم اطلاعات از قوانین به منزله ی اجازه فعالیت مخالفان قوانین در این وب  سایت نیست و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش  هر گونه تغییر میباشد.

الف.حریم خصوصی:

لطفا قبل از ورود به سایت و ثبت نام و ارسال درخواست، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1.کاربر  موظف است مشخصات کاربری و اطلاعات بانکی خود را بصورت کامل و صحیح و بر  اساس واقعیت ثبت نماید، در صورت نقض در اطلاعات ثبت شده مسئولیت عواقب آن  صرفاً به عهده کاربر خواهد بود.

2. "کنتوس" مختار است در صورت مشاهده تخلف از سوی کاربر حساب او را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.

3. "کنتوس" هیچ مسئولیتی در قبال محتویات چت ها در سایت ندارد.

4. کلمه عبور هر کاربر،محرمانه بوده و مسئولیت حفاظت از آن صرفاً برعهده خود کابر میباشد.

5. کلیه قراردادها و توافقات تنها بصورت مکتوب مورد تایید "کنتوس" است و هرگونه توافق ادعایی غیر مکتوب ، مورد تایید نخواهد بود.

6.  چنانچه "متقاضی" در مدت زمان توافق شده در قرارداد به تعهدات خود عمل نکند  "کنتوس"در قبال وقت از دست رفته "متقاضی" مسئولیتی ندارد.

7.  "کنتوس" هیچ گونه تشویق و ترغیب نسبت به اخذ اقامت به کشورهای دیگر را  ندارد و معتقد است دریافت ویزاهای مختلف و اقامت در سایر کشورها میتواند  موجب تبادل آگاهانه و گسترش علم و فرهنگ و سایر مزایایی شود که با بومی  سازی آنها میتوان منطبق با رعایت قوانین حاکم درهر سرزمین موجب رشد و  پیشرفت کشورها و مردمان شد و لذا "کنتوس" صرفا مشاوریست برای رسیدن شما به  اهدافتان.

8.استفاده از چت "کنتوس" و پرسش و پاسخ و نظریات  صرفا باید مرتبط با محتوای سایت باشد و در صورت مشاهده محتواهای غیر  اخلاقی،ادبیات غیر محترمانه ،انجام هرگونه تبلیغات و همچنین ارسال پیام های  انبوه که خلاف شرایط قوانین باشد ،  منجربه تعلیق یا مسدود شدن دائمی  کاربر متخلف گردد.

9.تعلیق یا مسدود شدن کاربر به فراخور تخلف و به تشخیص کارشناسان"کنتوس" صورت میگیرد.

10.لازم  است کاربران هنگام باز کردن لینک های ارسال شده توسط سایت "کنتوس" احتیاط  لازم را انجام دهند تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی قرار  نگیرند."کنتوس" هیچگونه مسئولیتی در قبال فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی  ندارد.

11. توصیه میکنیم که پرسشها و پاسخها کوتاه و مختصر، و ادبیات مناسب نگارش در آن رعایت شده باشد.

12.از ثبت اطلاعات شخصی و ایمیل و شماره تماس در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

13."کنتوس" به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.

14.همه  مطالب موجود در سایت و در دسترس از طریق هر یک از خدمات "کنتوس" مانند  متن،گرافیک،تصاویر،آیتمها،آرم و لوگوها ،ویدئوهای تصویری و موارد قابل  دانلود و کپی،داده ها و محتواهای مختلف موجود در سایت ، اموال "کنتوس"  محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود بالا صرفاً در انحصار  "کنتوس" است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی از "کنتوس"،موجب پیگیرد  قانونی خواهد شد.

15.کلیه ارتباطات فیمابین کاربر و   "کنتوس" به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتیکه درخواست شما با  رعایت کلیه اصول و قوانین مجموعه "کنتوس" باشد با درخواست شما موافقت خواهد  شد.کلیه ارتباطات در بستر وب سایت صورت خواهد پذیرفت و پس ازهر گام با سر  شماره ارسالی از طرف "کنتوس" به شما پیامکی مبنی بر انجام گام های درخواست  شما ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و حضوری  میتوانید از طریق شماره 0513162  و صرفاً در ساعات اداری اعلام شده با  کارشناسان در ارتباط باشید .

16.مسئولیت هرگونه خسارت  احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، صرفاً بر  عهده وی بوده و کاربر حق هرگونه اعتراض و درخواست ضرر و زیان و دریافت وجهی  از "کنتوس" را از خود سلب و ساقط میکند.

17."کنتوس"هویت  شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا  سازمان دیگری منتقل نمیکند،مگر آنکه با حکم مقام قضایی و یا طبق قوانین و  مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.در این موارد  هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت متوجه "کنتوس" نخواهد بود و  کاربران با اعلام رضایت و آگاهی کامل از کلیات و جزییات قوانین وب سایت ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط  میکنند.

ب.قوانین خصوصی :

1.کاربر موظف است  اطلاعات کامل و صحیح را در اختیار"کنتوس" قرار دهد.همچنین کاربر خود مسئول  صحت و سقم مدارک و مستندات ارائه شده به "کنتوس" و مسئولین دولتی کشور  متبوع میباشد. در صورتیکه "متقاضی " و کاربر اطلاعات غیر واقع ارائه دهد ،  به محض اطلاع و اثبات به "کنتوس" "کلیه توافقات فیمابین قابل فسخ بوده و  "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ،  حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و  ساقط میکند .

2.کاربر موظف است هرگونه تغییر آدرس و ایمیل  یا سایر سرویس های الکترونیکی و تلفن های رسمی خود را بلافاصله در اختیار  "کنتوس" قرار دهد و هر گونه عواقب ناشی از سهل انگاری در این امر متوجه  ایشان خواهد بود و "متقاضی" و کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و  جزییات همه قوانین ،حق هر گونه اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان  را از خود سلب و ساقط میکند .

3.حفظ کلیه رسید ها و قبض مراسلات تا پایان اقدامات الزامی است.

4. مبنای تایید کلیه پرداختهای "متقاضی" صرفاً رسید کتبی صادره شده از طرف "کنتوس" برای "متقاضی" خواهد بود .

ج.قوه قهریه :

تمامی  شرایط و قوانین مندرج ، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هر  گونه از موارد قهریه ، "کنتوس" هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و "متقاضی" و  کاربر ضمن اقرار به آگاهی کامل از کلیات و جزییات همه قوانین ، حق هر گونه  اعتراض و درخواست و مطالبه وجه و ضرر و زیان را از خود سلب و ساقط میکند .

تذکر  مهم : "کنتوس" خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می داند .لطفا در  صورت مشاهده هرگونه تخلف،مراتب را از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده با ما  در میان بگذارید و ما را در مسیری که پیش رو داریم ، یاری رسانید .